Precenjene PC igre

Pre nego što se bacimo na rasparčavanje davnih i skorijih hitova turbulentne PC scene, valja utvrditi koja se igra smatra precenjenom. Recimo, League of Legends ili World of Tanks nikako nisu precenjene igre. Kritički, one su prošle zadovoljavajuće, čak i prosečno za neke gejming standarde (iliti, 70% i okolina). Sa druge strane, njihov freemium model, i samim tim, pristupačnost, obezbedio im je izuzetnu popularnost. LoL je igra na koju se, globalno (isključujući Zyngu i slično), potroši najviše vremena, dok WoT, uz iste uslove, ima najveći broj registrovanih naloga. Dobar deo igračke populacije oba naslova svestan je frustrirajućih gluposti (uglavnom vezanih za balans ili grind) koje neopozivo idu uz njih. Ne samo da su daleko od savršenstva, već su u nekim oblastima jednostavno loše. Međutim, one održavaju prisutnost igrača iz dva razloga : mnogi su uložili dosta vremena u samu igru, pa se prestajanje čini nezadovoljavajućim, i jebeno su zabavne, što je ključni razlog.

“SPG-evi su najbolja stvar koja mi se dogodila u životu!”

Druga strana (ali ne dijametralno suprotna), oličena je u igrama koje su pokupile izuzetne kritike, što je često uticalo i na dobru prodaju naslova, ali to nisu zaslužile. Ambiciozna najava velikog naslova često je dovoljna da zaslepi gejming novinare, koji će, omamljeni jeftinim gimmickima, podići na presto igre čiji kvaliteti ne idu dalje od pukog marketinškog trika ili pucanja na staru slavu i sentimentalnost publike. Veoma je bitno napomenuti da precenjena igra nije obavezno loša, već joj samo valja skinuti poneki procent sa Metacritic rezultata. Još bitnije je naglasiti da je ovo izuzetno subjektivna procena, jer interaktivnost koje igre nude kroz lični doživljaj utonulosti igrača u svet u kome se nalazi, rezonuje bolje sa njim samim od bilo kakvog spoljnog pokušaja objektivizacije.

I na kraju, ovaj tekst nema veze sa Kejnom i Linčom, Poligonom, Kotakuom, Gejmergejtom, Zoi Kvin, Total Biskvitom i ostalim prošlim, sadašnjim i budućim pitanjima novinarske etike. Ovo je samo jedenje govana koje mi je palo na pamet u pola tri ujutru. Elem…

Black & White (Lionhead Studios/EA, 2001.)

Veoma je teško utvrditi kada je neko poslednji put shvatio Pitera Molinea ozbiljno. Čini mi se da je to bilo tik pred izlazak Fablea, RPG-a za decu i ljude koji se vežu na zadnjem sedištu, a koji je obećavao neverovatan nivo interaktivnosti i opštu revoluciju u gejmingu. U svakom slučaju, nešto slično poput njegove prethode igre, god-sim RTS-a, Black & White. B&W je igra čiji je marketinški nastup toliko smrdeo na hype izazvan milenijumskom panikom, da je taj miris uspeo da zamaskira svako razumno rasuđivanje miliona ljudi koji su pohrlili da je probaju.

B&W stavlja igrača u ulogu boga koji vlada svojim narodom u klasičnom RTS maniru, osim što kursor predstavlja 3D ruka, koja ipak deluje autoritativnije od strelice na koju se seljanin u Age of Empires odaziva sa “sestrume?!” Druga, i glavna prodajna tačka, bio je nimalo revolucionaran AI, oličen u životinji koja predstavlja onozemaljski avatar igrača i koju, kroz šamaranje i glađenje jaja, igrač može da nauči šta je dobro, a šta zlo. Majmun siluje siroma seljane? Nalupaj mu par ćuški i više to neće raditi. Ili, pošašulji ga po vugli, pa će da ih tibeguje do kraja kampanje. Primitivnim ljudima koji su besciljno tumarali Zemljom početkom ovog milenijuma ova mehanika je delovala božanski, te se niko nije usudio da preispituje činjenicu da, recimo, seljanin iz B&W ima poteškoća u nalaženju putanje prilikom jednostavnog lavirint testa.  A to je zadatak koji su čak i marginalni Warcraft klonovi iz tog doba, poput Kingdom Under Fire, besprekorno odrađivali. Iako algoritamski napredan, i idejno interesantan, AI žgoljave životinjice nije dovoljno doprinosio niti atmosferi, niti zabavnosti igre. Skynet, ipak, nije ni blizu.

Niti deluje posebno zastrašujuće.

Interesantna, mada bolno zamršena kampanja, blago je vadi utisak iz govana, što se ne može reći za dosadnjikave skirmish okršaje, koji su osakaćeni samim dizajnom. B&W je previše škrt na mikromenadžmentu sim žanra, a opet nedovoljno dinamičan da pruži RTS iskustvo. Razleće se na previše strana, a u nebesa diže interesantnu, ali nepotrebnu mehaniku je rečenica koja ne samo da opisuje B&W savršeno, već i njegovog dizajnera (ako izuzmemo Dungeon Keeper i Populous). Piter Moline je sada samo interesantan kao sopstvena karikatura, što je činjenica koju smo trebali da utvrdimo odmah nakon izlaska ove igre.

Ocena na Metacriticu : 90%
Ocena koju zaslužuje : 73%

Neverwinter Nights (BioWare/Atari, 2002.)

BioWare, da je čovek, bio bi lik koji studira pravni fakultet, voli Nolanove filmove, ide na more u Bečiće, generalno ne pije, ali mu prija Hajneken ponekad i u vezi je sa ribom pet godina. Nikada nije ušao u kladionicu i jednom je probao travu, al mu se nije svidela. Gotivi ga ekipa iz kraja, opisuju ga kao finog čoveka, iako forsira fazone Jove Radovanovića i citira Miku Antića.

Brate, okej je, al je dosadan i prežvakan u pičku materinu. Kao i Neverwinter Nights.

Baldur’s Gate kec i dvojka su zaista odlične igre, ali kao i sve čega se BW ikada dovatio, pucaju na sigurno. Poznato okruženje, većinski učmali likovi začinjeni  pokojim interesantnim presekom, oproban sistem, tu i tamo obrt koji nikoga ne šokira, al ćera priču dalje. Hero’s Jurney od početka do kraja, mehanički besprekoran, proguran kroz mali milion beta testova, upakovan savršeno. Polu-veran prenos generičke pen&paper avanture koji ti nudi gotovo sve što od nje želiš.

 

U granicama Biowarove mašte, barem.

NWN je skoro isto to, samo bez šarma, smešten u Sword Coast koga RA Salvatore gegovanog drži u podrumu već decenijama, sa izlizanom pričom koja sledi kliše tragedija-tuga-osveta. Jeste, tu je treće izdanje D&D-a, nove klase, rase, nema više THAC0, d20 cepa, pa jebe, ali avantura je dosadna, likovi generički (osim Deekina), a linearnost obogaljuje čitavo iskustvo. To što mogu da odem iz Port Llasta na dve-tri različite strane, ne znači da imam slobodu koju mi nudi, recimo, Arcanum – tehnički neuporedivo inferiornija igra, ali ona koja mi omogućava da idem gde god poželim, da pobijem sve što se kreće i da jebem ovce.

Neverwinter Nights, iako je interesantna igra, veoma dobro predstavlja BioWarevu dizajn politiku koja se svodi na izbacivanje solidnih proizvoda koji su toliko neinventivni da samo uspevaju da zadovolje neku žanrovsku glad, ali nikada ne pružaju nezaboravno iskustvo igraču. Krivio bih Atari, krivio bih EA, ali činjenica je da BW ne odstupa od dobro utabane staze Baldur’s Gatea, i zato će uvek biti popularni među opštom publikom, ali nikada neće biti Black Isle, odnosno Troika. Međutim, na kraju krajeva, iskupljujuću činjenicu predstavlja toolkit koji je došao uz NWN i koji je, uz angažovanje revnosnih RPG fanova, izrodio neuporedivo bolji proizvod. Ne igrajte vanilla original, već se dohvatite modova.

Ocena na Metacriticu : 91%
Ocena koju zaslužuje : 78%

Elder Scrolls IV : Oblivion (Bethesda/2K, 2006.)

Oblivion može da se pohvali ogromnim svetom, neverovatnom količinom sadržaja i istinskom nelinearnošću, bar što se slobode kretanja tiče. Međutim, u ovom slučaju, prve dve stavke idu protiv same igre. Zašto je zaista tako, najbolje se može pokazati kroz poređenje sa prethodnom igrom, Morrowind.

Morrowind igrača smešta u istoimenu provinciju konitnenta Tamriel, i kroz gotovo vanzemaljsku arhitekturu i raznolikost pejzaža , stvara jedinstvenu atmosferu koja odmah uvlači igrača i tera ga da upoznaje svet. Oblivion je, sa druge strane, smešten u Cyrodiil, oblasti koja, rečima Yahtzeea, može biti bilo koja livada. Nakon početnog oduševljenja grafičkom detaljnjošću krajolika (za 2006. godinu), sledi blaga iritiranost, koja vremenom prelazi u čistu ravnodušnost igrača prema monotonom okruženju.

Ali dobro, ako je izgled sveta jednoličan, onda njegov sadržaj i likovi mogu da ga iskupe. Morrowind se, recimo, ophodi prema igraču kao prema nekome ko taj svet nikako ne može da poznaje (outlander), i kroz interesantne kvestove i originalnu kulturu, pruža jedinstven ugođaj i dodatno podstiče istraživanje. Obrnuto, Oblivion nudi sijaset misija koje su identične jedna drugoj, do te mere da destimuliše igrača da nastavi priču. Zatvaranje portala, koji su razbacani po čitavom Cyrodiilu, veoma brzo postaje naporno, jer niti pruža igraču neko novo iskustvo, niti nudi dovoljno dobre nagrade. Oblivion odiše frustrirajućom repeticijom, posledicom filozofije više je bolje, ali negde usput zaboravlja da se koncentriše na kvalitet priče i likova.

Nikada neću moći ovu igru u potpunosti ozbiljno da shvatim.

Veoma je teško naći visokobudžetni RPG koji je tako malo pažnje posvetio NPC-evima, kao što je to uradio Oblivion. Lemmingsi iz istoimene igre su manje predvidivi i pokazuju više karakternih crta i varijacija u ličnosti od prosečnog NPC-a iz Cyrodiila. Postoje ljudi kojima je sandbox izdrkavanje dovoljno, ali kada pričamo o istinskim RPG-ovima, referentna tačka ipak treba da je na nešto višem nivou.

Dvesta uloženih sati u igranje Obliviona je kao jedenje dvesta parčadi hleba sa jedva osetnim nagoveštajem paštete; ne vidi im se kraj, ali sit si posle trećeg. Kao iskupljujuću činjenicu, valja navesti veoma dobar dodatak Shivering Isles, kao i modding zajednicu koja je uspela da digne kvalitet igre na bezmalo odličan.

Ocena na Metacriticu: 93%
Ocena koju zaslužuje: 72%

Crysis (Crytek/EA, 2008.)

Crytekova prva igra, Far Cry, bila je deo velike trojke 2004. godine, zajedno sa Doom 3 i Half-Life 2. Ako je HL2 bio novi dolazak Isusa (takođe precenjen, pretvarao vodu u Ždrepčevu krv), a D3 mlako razočarenje, Far Cry je bio negde na sredini puta i svakako rodonačelnik uspešnog serijala i spin-offa u vidu Crysisa. Dobro napucavanje, zajedno sa otvorenim prostorima i neometanom tumaranju po istim, donekle su iskupljivali su umobolne likove i recikliranu “Ostrvo doktora Moroa vs Rambo” priču. Sve u svemu, bio je to svež naslov u moru klaustrofobičnih, geografski linearnih naslova koji su mu prethodili, iako je prilično loše ostario.

Nakon što su Ubisoft i Crytek raskinuli, Majkl Bej gejming scene, Electronic Arts, uortačio se sa Crytekom i nastavio projekat u istom smeru, samo pod različitim imenom i, začenjen nekolicinom trikova, koje je marketing uspeo da svede pod inovacije. Sa druge strane, Far Cry franšiza je ostala pri Ubisoftu i je napravila blagi zaokret prema open-world-RPG hibridu.

Nagli skok prodaje bubrega i muške prostitucije u vreme izlaska Crysisa nije slučajan, jer je igra, ustvari, napravljena u budućnosti, hardverom koji se neće pojaviti u sledećih nekoliko godina, a onda izdata u 2008. godini, da bi kmetovi imali na šta da sline. Drugim rečima, zahtevnost je prevazilazila sve mere bezobrazluka, ali nije posedovala kvalitete kojima bi potkrepila tu činjenicu.

“Teramo Krajsis na 22 frejma, sve na midijumu!”

Crysis prati mutavog junaka, Nomada, i njegovu grupicu hodajućih klišea koje naziva ortacima, kako u visokotehnološkoj opremi maltretiraju šačicu napaćenih Severnokorejanaca, sve dok se ne pojave jebeni vanzemaljci, koje takođe izmaltretiraju. Glavna prodajna tačka, nanoodela, koja Nomadu i ekipici daje supermoći, interesantna je zajebancija, koja igraču omogućava da više skoči, jače udari, brže potrči,… Recimo, nešto kao spid, ili možda kao power-up u bilo kojoj igri još od Commander Keena.

Napucavanje u igri je kvalitetno, svet je otvoren i nudi više putanja za dolazak do problema i rešavanje istog, ali to je to, dalje nema. Moglo bi se reći da je takav pristup sve što se i očekuje od jedne pucačine, ali ta izjava ne opravdava ocene koje je Crysis dobio.

Ocena na Metacriticu : 90%
Ocena koju zaslužuje : 75%

Spec Ops : The Line (Yager/2K, 2012.)

Spec Ops : The Line nije baš igra koja je pokupila sveopšte izuzetne kritike. Štaviše, daleko je od toga, jer je podelila kritičare na one koji su mislili da je SP remek delo i na one koji smatraju da je SP biser u govnima. Mnogo se polemike diglo oko priče, polu-adaptacije Konradovog Srca tame, koja govori o užasima rata i gubljenju ljudske duše u tom procesu. Neki su čak išli dotle da samouvereno konstatuju da je Spec Ops pravi primer umetnosti u igrama, kako je taj medij konačno sazreo i sposoban je da izbacuje naslove kalibra svojih literarnih predložaka. Drugi su opet navodili kako nisu mogli danima da spavaju, usled traume koje im je SP ostavio.

“Kmeeeee”

Međutim, sve je to gomila gluposti. Spec Ops : The Line servira hiljadu puta viđenu priču, obrt na kraju koji može da izazove moždani udar usled prevelike količine prevrtanja očima, kvazi-realistične likove, i sve to pakuje u katastrofalno loš gameplay, za koji nema apsolutno nikakav izgovor. Cover sistem u TPS igrama, ogavno nasleđe popularnosti Gears of War serijala, čiju smrt željno iščekuje svako sa više od dvanaest godina, ovde je preovlađujuća mehanika. Metiljava grafika SP-a je nešto što se uvek može izvući dobrim dizajnom, međutim nivoi se svode na linearno povezane beton-staklo-pesak instance, začinjene iritirajućim sepia tonovima.

Igra prati kapetana Walkera i njegova dva kompanjona, američke vojnike, u ratu opustošenom Dubajiu. Kako igra odmiče, Walker upada u spiralu ludila i čini određene stvari koje bi Žene u Crnom osudile. Razvojni tim je sa svojim izjavama išao tako daleko da im je logika da iza svega stoji igrač i da Walkerovi postupci upravo govore o osobi ispred monitora. E, pa, jebi se Yageru, igra je interaktivno iskustvo i ako nisi želeo da pišam po mrtvim civilima, mogao si lepo da mi daš izbor da to ne činim, ili da kažeš da ne kupujem (tj. piratujem).

Spec Ops : The Line je najarogantnija igra u skorijem sećanju, nasilno hrani igrača moralnošću na kašiku i mnogo se ponosi time.

Ocena na Metacriticu : 76%
Ocena koju zaslužuje: 58%

  • Stefan

    “(…) cinjenica koju smo trebali (…)” “trebali ste” vi prvo malo gramatiku da prelistate

  • Vladimir Simonović

    Izvini ali ako ti ne Neverwinter Nights precenjen, nemaš ti druže pojma.

  • Gejmer lel

    Informacija veoma netacna sto se tice LoLa…Najigranija igrica na koju se potrosi najvise vremena je World of Warcraft plus ujedno i igrica sa najvise registrovanih accounta ( Sem WoT,jer WoT ima dosta naloga koji nisu aktivni) koji su aktivni.
    Druga po redu je Diablo lll treca DoTA 2 cetvrta tek ide LoL i peta Battlefield 4.

  • M

    Ovo neki CS-ovac pisao? xD

  • Vule

    Lagano si popljuvao jedinih par igara koje su valjale zadnjih godina.
    Izvini, ali na cemu se igras ti? PII/III?
    Vjerovatno si stariji lik, dok se sjecas nekih naslova?
    Preporuka: ili kupi jak PC ili se vrati na Planetscape Torment.

  • neko

    Spek ops je linearni šuter, na šinama jelte, koji sve velike moralne nedoumice izabere umesto tebe, što je razočaravajuće. Ipak, sve se brzo izdešava pa time je to malo zamaskirano. Igra putem priče pokušava da prenese poruku, a ne mehanikom koja je obično puškaranje iz 3. lica.

  • Stefan Marković

    “Ovo je samo jedenje govana koje mi je palo na pamet”

    Lepo si rekao, nista ne moram da dodajem. Tipicna tarzanija za idiote.

  • Pangalaktichki

    Zar WoW nije do poslednje ekspanzije bio na tipa 6-7 miliona igraca dok je u Lolu jedno 3x vise ljudi? Da se razumemo, ne volim LoL niti ceo taj MOBA zanr, ali znam da ga igra neki ludacki broj ljudi od kojih vecina visi ingame po nekoliko sati dnevno.
    S druge strane, drago mi je da je konacno neko prisrao za jbni Crysis, glorifikovani tech demo.

  • Droga

    Krajsis je revolucionarna igrica koja nije dozivela dovoljno popularnosti sto je trebala ,a to sto imas comodor 64 od kompa pa ne mozes da ga pokrenes nismo ti mi krivi.A za oblivion ti treba jebati mamu bezobraznu.Vidi se da ti je prvi tes bio Skyrim dodji ti meni burazeru na arenu ili morrowind i preki da prekucavas tekstove sa nekih usranih meksicih sajtova nego idi jebi nesto ili upali dotu ili menager DA VIDIS STA JE IGRICA OCA TI JEBEM RAZMAZENOG

  • KSE

    LOL JE ZARAZA JEBENA PAŠĆU SVAKI ISPIT ZBOG NJEGA JEBO GA ŠAROV!!

  • Droga

    TEBI ORDEN ODMA!!!!!TORMEN VAN VREMENSKA IGRICA AJ U PICKU MATERINU

  • Anonimous

    lol ima 27 000 000 aktivnih ifraca DNEVNO, sto je vise od svih nabrojanih igara zajedno…

  • Heroes III bestgameever :P

    Ovaj članak će uglavnom samo gejmeri pročitati, što znači da ćete dobiti gomilu psovki jer niko od njih nije ni obratio pažnju na ,,precenjena igra nije obavezno loša” i
    ,,…je ovo izuzetno subjektivna procena”. A niko ne voli kad mu se pokenjaš u fantaziju sa kojom se saživeo više nego sa realnošću.

  • SS

    Samo jedno cu kazem… DOTA > SKYRIM > MORROWING> OBLIVION> MANAGER> LOL.

  • Marko K

    World of Tanks JE BILA dobra igra. Sada je potpuna šitara. Ne služi ničemu drugom osim za nerviranje jer si primoran da igraš sa barem 10 potpunih idiota svaku partiju.

    A evo i razloga, koga zanima zašto:

    a) Uvođenje gold ammo za kredite je uništilo balans. Balans su pokušali da poprave s milion pečeva gde su menjali karakteristike brojnih tenkova

    b) MM ne radi. Tj. radi ali u korist onih koji keširaju s vremena na vreme. Dokazi postoje, nije izmišljotina

    c) MM ne zna da hendluje previše dobre/previše loše platoone

    d) Prosek pobeda igrača u random bitkama je između 45 i 46%. To znači da većina dobrih igrača više ne igra, samo dunsteri ostali kao većina

    e) Previše, ali previše Poljaka

    f) Light tenkovi su većina potpuno neupotrebljivi. Često se takmičim sa heavy ili med tenkom da stignem prvi negde napred, a kad sam tamo, on ima oklop i cev, ali view range kao light. Besmisleno

    g) Premijum tenkovi su većina jako loši (wot-news za statistiku, sve se vidi)

  • unerschnietzel

    Buraz jeste Skyrim lep al ne mozes ga staviti ispred Morrowinda. DOTA je takodje posebna kategorija i kao igra ne moze uopste da se poredi s TES serijalom.

  • hujhuj

    Bas sam mislio da ce zbog navodnog peha sa Unity-em, Assassin’s Creed biti prvi za analizu.

  • Milo

    Hahah šta izgovori čoveku zbog teksta o igricama. Ja kapiram da ste vi gikovi debili jebiga, kapirate i vi, ali ste se nešto i ubezobrazili u poslednje vreme lako je primetiti. Nemoj, znaš da kurčenje nije vaš domen.

  • Zlatan Salkanov

    Crysisova konzola je sposobna pojedinim komandama da pretvori svaki nivo u neopisivu zajebanciju ako si maštovit sa zamkama i manipulacijom vremena.

  • teemo

    lol ima 27m aktivno registrovanih (ljudi koji igraju minimum jednom u 5 dana ) a ukupno je mislim 87m registrovanih tako da LOL ima 50% od svih moba igraca

  • Muka u glavi je to

    Upravo, odlika niskointeligentnih ljudi je da se ih vode emocije kad im neko dira u nešto drago. A ,,precenjena igra nije obavezno loša” i ,,ovo je izuzetno subjektivna procena” su vrlo dobro pročitali, usvojili ali brzo za tim potusnuli kako bi mogli psovati bez griže savesti.

  • Sajberkurajber

    Kako smo omatorili, sve igrice pocese da smaraju ili su sve teme vec razradjene…

  • Eh

    Vecina ovih “precijenjenih” igrica su stare, relativno govoreci, pa nije ni cudno onda da su u to vrijeme imale ocjenu od 80-90 na metacrticu. To je u to vrijeme bilo to, a sad naravno da nisu izdrzale test vremena, malo koja da jest. Slobodno si onda mogao da ovdje stavis i Baldurs Gate, Planescape Torment i slicno, koje su danas za vecinu(ne racunajuci zagrizene nostalgircare) neimerzivne, bezlicne i prilicno dosadne igre.

  • Filip Beograd

    LOL >>>>>>>>>>> DOTA 2

  • Atomskimrav

    Mislim da većina ovih čitalaca povređenih tekstom prvo treba da nauče šta znače reči poput ,,precenjeno”, ,,subjektivno” i tako dalje…

  • moPenzi

    Ja znam za dve igre i to GTA i PES, i to mi dovoljno..

  • Debil

    WoW ima 7 miliona igrača na Retail serverima (serverima gdje plaćaš da bi igrao) i nekoliko miliona po privatnim serverima. Treba napomenuti da za WoW trebaju godine iskustva da budete iole dobar igrač, tako da većina prestaje igrati i ide igrati LoL i ostale noobovske igrice. Također zauzima 16gb tako da neki neće da skinu zbog toga

  • ridza

    Komparacije radi, evo ocena iz Sveta Kompjutera. Sve izuzev poslednje su ujedno bile i ‘igre meseca’.

    Black & White 97% (Kuzmanovic)

    Neverwinter Nights 93% (Djukic)

    The Elder Scrolls IV: Oblivion 93% (Macedonic)

    Crysis 93% (Kuzmanovic)

    Spec Ops: The Line 85% (Kuzmanovic)

  • Gamer X

    po cemu to? da li si uopste igrao dotu? mogu da ti nabrojim bar 10 razloga zasto je dota bolja od LoL-a, izmedju ostalog taj da novi igrac u doti ima sve heroje otkljucane i ne mora da baca pare (kupovanje/otkljucavanje heroja) na firmu koja ne zeli da komunicira sa igracima (Riot). Dota je laksa za nauciti i balansovana je, nemas OP heroje (svi su podjednako OP kad se nafidaju), i lako se mec moze preokrenuti bez teamwipe-a.

  • darezzi

    Ovaj tekst mi je neverovatan! Dugo već pratim Tarzaniju i nije mi palo na pamet da ima gejmera među redakcijom, a kamo li gejmera koji zapravo prate sve što se dešava i znaju dobro da analiziraju igre! Čak si i fan Yahtzee-a! Ti si car za mene! Slažem se sa većinom što si rekao. Ne volim većinu ovih igara mnogo, ali shvatam da su dobre igre. Mada jesu dosta precenjene. Čudi me samo što nisi pomenuo najprecenjeniju igru svih vremena, Legend of Zelda: Ocarina of time, koja ima bolesno visoku ocenu, a zaslužuje maksimum 80-90%

  • Bata Sale

    Jagged Alliance 2 > od svega sto moze da ti padne na pamet.

  • Nikola

    Objektivno gledano, dota je uvek imala problem sa određenim herojima i kroz patcheve su stalno neki heroji bili OP. To se radilo nekad nehotice, nekad iz želje da se vidi više gameplay određenog heroja, a pratim dotu od kad je ispilela iz garaže modova WC3…Poređene sa LoL….nedopustivo, bez obzira!

  • Nikola

    Preinači članak i dodaj na listu samo imenom WoT i LoL i sve je oprošteno!

  • Nash Knight

    Nalupao si se za medalju, sve ove igre su ili ok, ili ništa posebno ali ne i precenjene. Da si imao makar jedno mudo, opljunuo bi po Final Fantasy 7, Dragon Age, Mass Effect itd.

  • Nash Knight

    Takođe, Far Cry je precenjena slikovnica sa lepom grafikom i potpuno sjebanim gameplay-em, dok je Cryis revolucionalaran na svim poljima

  • Milan Tomić

    LOL je za picke

  • Migiyaka

    WoW ima preko 10 miliona pretplatnika od izlaska WoD-a.

  • djud

    a poenta teksta je da si ti bespotrebno opljuvao nekoliko igara i smanjio im ocenu za 15-20 %,i to umesto da si uradio za neke igre koje su trenutno aktuelne tipa par moba naslova,mmorpdziovi koji se igraju,fudbali i tako to,ti vadis igre iz naftalina tipa b&w i na kraju stavis ovaj spek ops za koji nikad cuo nisam,a kao pratio sam do skoro sta izlazi od igrica i tako to.jes da si napisao da je tekst u sustini proseravanje u 3 ujutru,al si se mogao proseravati o nekim trenutno aktuelnim igricama,a ne b&w i nwn od pre 15 godina.cini mi se da je bilo odavno tekstova na temu lola i fudbala,mozda cak i wow ne secam se,al kad vec pravis listu,stavljaj neke bitnije stvari.I GDE NADJE U DINAR DA UBODES DA OCENE TREBA DA IM BUDU BAS 58%,72%,73%…?aj lepo priznaj da si prepisivao i sve ti je oprosteno

  • wojtekTarzanija

    Zelda, koliko znam, nikada nije izašla za PC (van emulatora), pa sam je izbegao zajedno sa sličnim igrama, tipa Kirbi i tako to.

    Uostalom, u naslovu stoji “PC” :)

  • wojtekTarzanija

    Svaka igra je gledana u kontekstu vremena kada je izašla, nije poređena sa modernijim naslovima.

    Planescape ne bih stavio ni u ludilu, jer iako mi nije omiljeni RPG, cenim da se objektivno može smatrati najboljom igrom te vrste ikada napravljenom. BG je možda podložan raspravi, ali ako je matorost Infinity endžina problem, tu je Enchanced Edition da izvadi stvar.

  • Dzoni

    Odlika svih ljudi je da ih vode emocije ako im neko dira nesto drago,a upravo odlika “niskointelegentnih” ljudi je da cackaju gde ne treba bez posebnog razloga.

  • wojtekTarzanija

    Imam solidno jak PC, a na PCT se vraćam svaku godinu-dve, bez brige. A da su ovo jedine dobre igre u poslednjih par godina, lista bi bila mnogo duža.

  • wojtekTarzanija

    Sve sam prepisao iz NIN-a. Pogotovo ocene.

  • wojtekTarzanija

    Slažem se da su sve igre okej (izuzev SP), što im ocene i govore. Nisu savršene, samo okej.
    FF7 je konzolaška igra, DA bi zaista mogao da se nađe ovde, a ME3 nisam odigrao, pa bih da se uzdržim od kritike.

  • Бојан

    Која је по теби игра онако на прву најближа перфекцији? Небитно који жанр. Ако те не буде мрзело одради и потцењене игре(сем ако већ постоји а пропустио сам). Текст ти је сасвим ок, не обазири се на увреде, не капирају идиоти субјективност.

  • KSE

    REPORT DOUCHEBAG FOR FEEDING! :D

  • Pacov

    Apsolutno se slazem za gold ammo for credits. Cini oklop prevazidjenim. Pre si morao da taktiziras da probijes Mausa, sad ga raspalis jednim HESHom i gotov je. Najveci problem igre je sto ne moze da natera 15 nasumicnih ljudi da saradjuju. Generalno, ljudi nemaju pojma sta da rade u kojim tenkovima. Srecom, to vazi i za protivnicki tim, pa statisticki postanes jedini faktor tvog uspeha. Ako neces da se nerviras, uzmi nesto sto moze da ide solo i sto ne zavisi od ostatka tima. Kad napravis vise stete nego sto imas HPa, onda si obavio sto je do tebe. To je minimum, i sve preko toga je cist bonus.

  • Milos

    Lako tebi kad ti mama kupila komp hahahahah
    Jebote bog koje su budale ovi zagrizeni gejmeri.

  • Milos

    Nije Crysis los, igrao sam kad je izasao i uzivao, ali jeste precenjen. Ono sto je Crysis u svetu igara to je Gravity u svetu filmova.

  • Kesten

    Za Black and White se slažem apsolutno.!0 puta sam počinjao da je igram i svih 10 puta sam se smorio žešće brzo.Neverwinter nights igrao malo,nisam dovoljno da bi mogao da sudim o igri (uzgred Arcanum jebe).Oblivion mi je ostao u dojaja lepom sećanju,i dalje mu se rado vratim.Ekspanzija za istog je ojebala,kao i dojaja modovi,pogotovo Nehrim: at fates edge.Crysis-ništa specijalno.I to je to.Spec ops the line ima donekle kul Apokalipsa danas premisu,medjutim igra je jako umobolna u nekim aspektima.Jednostavno kao da je pravljena da se igra samo na konzolama,a ne i na PC.Jebene su one scene sa belim fosforom,to mi je ostalo u sećanju dojaja.

  • Ne laži na se

    Ne, sve što smo civilizacijski postigli postigli smo zbog onih koji su čačkali tamo gde ne treba dok ostali nisu videli razlog za to.

  • Bata Sale

    Dzastin Biber ima vise fanova od Njujorske Filharmonije. Os da kazes da je Dzastin Biber bolja muzika od one koju izvodi Filharmonija?

  • Pangalaktichki

    Mid or feed!

  • djud

    deo sa prepisivanjem je bio sprdnja,a pitanje za procenat ocena je bilo za stvarno,al ajd nek ti bude

  • Svemirski Otpad

    LoZ : Ocarina of time je najbolja igra ikad. mada to je samo misljenje

  • darezzi

    Moja greška, ne videh PC u naslovu. Ali da, igrao sam na emulatoru nedavno da vidim u čemu je hype, i stvarno nije onakva kakvom je ljudi predstavljaju.

  • darezzi

    Ta igra je više podcenjena. Svi toliko seru po njoj, da ne vide ništa pozitivno. A po mom mišljenju, vraćanje originalu što se tiče ubijanja je meni veoma pozitivna stvar.

  • Vojo

    HoMM 3 :D

  • NE

    Sto se tice obliviona, crysisa i ostalih sve je u redu osim cinjenice da Lol nije freemium jer vam placanje da dobijete neke ingame stvari nemoze nikako pomoci da postanete bolji a sto se tice Spec Ops: The Line igra je po meni a i po dosta ljudi koje znam trebala bolje da prodje. Mene iskreno ne dotice mnogo kakva je grafika a u SO:TL nije toliko losa da je treba osudjivati , sto se tice linearnosti to jeste minus ali prica, iako malo da kazemo “potresna”, bolja nego kod velike vecine visokobudzetnih, takozvanih AAA naslova(call of duty, battlefield, far cry i mnogih drugih).

  • Nemanja

    Skidanje kape za spominjanje Arcanuma, uz Fallout najjačeg izometriskog RPG-a ikad :D