Palanka ili ljudi jedne knjige

Nema boljeg načina da se počne ovaj tekst nego da se navedu dve večne istine, obe izgovorene od strane potvrđenih znalaca svog posla. Prva je „Timeo hominem unius libri“ odnosno „Plašim se ljudi jedne knjige“ i izrekao ju je Toma Akvinski pre nekih osamsto godina, u pokušaju da utera Aristotela u Katoličku crkvu koja je tih godina razvijala blistavu tradiciju jeretika na žaru.

Da pojednostavimo: svako od nas ima nekog ujaka Rajka koji čita samo „Večernje novosti“ i to kad nađe na klupi, ali koji je tamo nekada („za jednu noć“) pročitao „Proročanstva deda Miloja – Biće tumbanje po celom svetu“, ili „Sivog vuka“, ili „Svetu krv, sveti Gral“, ili „Treći metak“, ili „Engleskog pederskog isprtka Tonija Blera“, ili – daleko bilo – nešto od Dejana Lučića, čoveka koji zna – i onda je tom Rajku svanulo, puklo mu je pred očima, istina mu je predočena, shvatio je sve, ukopčao je tajne veze i odnose u svetu, zavirio je iza zavese i za njega više nema misterije. Od tog i takvog znanja do rečenica „nije to slučajno“, „nemo si naivan bre“, „ti misliš to ti je to a to nije tako nego ti je to ono nego ti treba da misliš da je to to“ nema ni polukorak, jer Rajko je sada čovek koji zna i koji oseća moralnu, ljudsku obavezu da znanje dalje širi i osvešćuje narod. Rajku je istina očigledna, a oko njega su sve same ovce kojima treba milom ili silom otvoriti oči i zato su njegovi ispred prodavnice prestali da mu plaćaju pivo, a zvanju Rajka na slavu uvek prethodi višesatna diskusija da li je argument „nema smisla da ga ne zovemo“ moguće pobiti argumentom „ama podavi ljude sonim harpom i žutim ljudima, zapeni onde pa upljuje kolač, sačuvaj Gospode i krsna slavo“ i sve tako dok jedne godine Rajko ne pukne i izjavi: „vi ste bre stoka jedna, ja vam ovde pričam šta PIŠE U KNJIZI EJ, to su ljudi pametni pisali a vi jedete govna, ne, neću rozen tortu, LJUDI-KRABE NAM RUJU BRATSTVO I JEDINSTVO A VI OĆETE ROZEN TORTU!“ pa ga hospitalizuju na neodređeno, nek je makar neko u familiji na neodređeno.

Druga velika istina je „Sve su to govna, što reko proliv“ a izgovorio ju je pokojni Tomo Dudinjar, moj komšija koji se bavi pražnjenjem septičkih jama. Zvali su ga i Tomo Govnar što mu nije bilo baš milo; jednom prilikom je od čiste želje pojeo kilo i po dudinja, pa je krenula pošalica „hehe TOMO DUDINJAR“, on prepoznao priliku pa tražio još kilo i ušao u istoriju kao jedini čovek kome je narod promenio nadimak u bolji. Prošlo je neko vreme od tada i više se niko ne seća kako su ga ranije zvali, ali bi Tomo u sezoni preventivno pojeo deset kila dudinja, za svaki slučaj. A prvi nadimak mu je dao Mirko Pička još onda kad je Tomo kupio cisternu i počeo da se bavi poslom, pumpa Tomo ona Mirkova govna, a ovaj stoji sa strane, nalaktio se na ogradu sa komšijama i samo podjebava: „Aaaaaa, bogami Tomo postao KVALIFIKOVANI GOVNAR, svaka čast, to cenim,nema, GOVNAR PAR EKSELANS!“, jeste ga Tomo tad usrao od batina i posle argumentovano podsećao da i Mirka zovu Pička, ali Mirko mu nakačio šerpu pa sad Tomo može samo da je vuče, seljaci kao potvrđuju „jeste Tomo, sve si u pravu govance naše lepo“ pa puknu od smeha. Video posle i on da od tog posla nema ništa, izgovorio čuvenu rečenicu i uputio je svima, ni ne sluteći dalji razvoj situacije. Ko zna, možda sad tamo gore jede rajske dudinje, ili u obliku svilene bude igra pišpirića sa Kafkom i Krstom Zrnovim Popovićem u telu zeca.

Da pređemo na stvar. Pre nekoliko dana, na jednom twitter nalogu objavljeno je sledeće:
U VB pobedila palanka: London za EU, provincija za naciju. Konstantinović zauvek u svuda. Fuck palanaka!
kao i još jedan tweet kojeg nećemo preneti. Vlasnik naloga se kasnije branio kako mu je tweet podmetnut što je sasvim moguće, uzimajući u obzir milion razloga, ali je isto tako moguće i da nije, uzimajući u obzir još milion razloga. Kako god okreneš, razlozi za obe varijante su nategnuti i traže neoprostivu količinu dobre volje da bi im se verovalo. Ne upuštamo se u to, niti nam pada na pamet, ne znamo, niti nas zanima jer se u ovom tekstu ne radi o tome, ni o tvitu ni o vlasniku tvita, nego o asocijaciji na koju se cela ta glupost kači, nečemu što je opšte mesto za ceo taj diskurs.
Palanka. Jebena „Filosofija palanke“. Nema kvazimislećeg kurčete u ovoj zemlji koji se nije zakitio pokojnim Konstantinovićem u nekom trenutku svog usranog snobovskog života. Nema tog poluobrazovanog drkele koji se makar jednom nije kiselo nasmejao i izgovorio rečenicu „iskustvo nam je palanačko“ sve misleći da se izdiže iznad ostalih propulzijom sopstvenog prdeža. Nema tog provincijalnog intelektualca koji odsustvo snage da nariče nad palošću sveta nije zamenio rezigniranim podsećanjima okolostojećih na knjigu „u kojoj sve lepo piše i zašto nećemo nikud“, što rekao ujak Rajko. Citirati Konstantinovića je stvar dobrog ukusa, pitanje lepog vaspitanja i – pre svega – znak pravovernosti. Isto tako, znak pravovernosti je stvaranje i održavanje kulta oko ljudi koji sticajem raznih okolnosti pripadaju ili su svrstani u istu grupu oko njega. Konstantinović, ali i npr. Đinđić ili Milan Mladenović – za svojih života ljudi koji su se borili protiv svih vrsta kultova ličnosti – pretvoreni su u sve same ljude veće od života, u najčistije primerke sekularnih svetaca, a sveci su , kako to već biva, sveti i nepogrešivi, nepodložni kritici, nedodirljivi i – budući tako iskrivljeni do neprepoznatljivosti – primer i uzor retardiranoj masi imitatora i epigona, koja tako uzurpira ime i delo jednog čoveka kiteći se njime do iznemoglosti i potpunog zaseravanja lika za koji se zaklanja.

Sad kad porazmislim bolje da sam napisao “Kako nešto sprčiti u deset lakih koraka”

U ovoj zlatnoj eposi poludiktature Sanaderove mačkice (sa tendencijom da postane prava diktatura), svako ko ne pristaje da bude botina i imbecil rizikuje ako već ne posao ili ličnu sigurnost, a ono da – idući linijom manjeg otpora u potrazi za istomišljenicima – prihvati jednu već postojeću matricu, jedan razrađen vid diskursa, kompromitovanog do poslednjeg atoma srži, kompromitovanog onim u šta se pretvorio i šta sada jeste. Prihvatajući taj čvrsto utvrđeni pogled na svet – a zapravo salatu od ideologema potkožene salonske levice/građanske desnice, kao i nekrofilskih sentimentalnosti nad lažnim sećanjima o gradu „koji je bacao svetla daleko“ pre ČETRDESET godina – čovek se nalazi u gustoj šumi lažnih očekivanja nauštrb svoje kritičke svesti, na račun sopstvenog promišljanja o svetu i prilikama oko sebe. Misleći da beži od one Konstantinovićeve palanke u svet individualnosti, on i ne misleći veselo srlja u palanku u palanci. I tu je ključ.

U trenutku kada odbije diktaturu botova, čovek se nalazi na čistoj ledini, sam. Samoća nosi egzistencijalnu odgovornost, a samim tim i egzistencijalni strah; zajednica u koju bi hteo umanjuje i odgovornost i strah, u zamenu za usvajanje nečega što se predstavlja kao ideja. Činjenica da čovek voljno usvaja ideologiju radi isključivo lične koristi (jer ideologije su po definiciji na korist društvu) savršen je primer jajarluka, pokvarenjaštva i funkcionisanja palanačkog duha: „Ako bi palančanin priznao sebe kao subjekt, palanka bi time bila ugrožena kao volja: tamo gde sam ja subjekt, svet ne može da bude subjekt.“ (Konstantinović, Filosofija palanke). Ne može se biti svoj u društvu gde postoje ljudi koje no-no da pipaš, bili oni Aleksandar Vučić, Zoran Đinđić ili ko god.

Ljudi pa to je Zoran!

Ali ako nije zdravo biti na strani pobednika i vladara palanke koji pendrekom i fantomkama uteruju protestantski duh u narod, tek definitivno nije zdravo biti na strani ljudi koji svoje večno gubitništvo smatraju izuzetno otmenom potvrdom sopstvenog elitizma. Aktivizam ljudi baždarenih na konstantnu propast upravo to i nosi: konstantnu propast, kao samoostvarujuće proročanstvo koje Konstantinović opisuje kao „…konzervativan duh palanke, /…/ ovaj duh osuđen na trajanje, i koji ovu osudu želi da proglasi za svoju volju, koji ovu determinaciju istorije pokušava da oglasi za stvar svog sopstvenog izbora, u mračnom pokušaju koji ne znači samo izmirenje sa sudbinom već i njeno obogotvorenje /…/ On je anti-istoričan, na liniji svoga osećanja svevremenosti sopstvenog stila, na liniji naloga da, zatvoren u jedan zatvoren svet, prihvati ovu zatvorenost kao stvar svoje prednosti i, ponovimo to, svoga sopstvenog izbora, a ne kao stvar tuđe osude.“ Ono što se zove „Druga Srbija“ i što se sopstvenim definisanjem kao alternativa postojećoj Srbiji zapravo izuzelo iz postojanja Srbije i počelo paralelni život, počelo ga je kao pobačaj osuđen na stalni neuspeh, i to sopstvenim opredeljenjem da se izdvoji, a ne da prodire. Spoznavanjem i prihvatanjem sopstvenog gubitništva, ona je prihvatila način postojanja i funkcionisanja palanke kao svoj sopstveni, dakle palančki stil, onaj zbog koga se Konstantinović budio noću u znoju. Dakle: život u večnim devedesetim (kad je kao takav imao smisla!), san o večnim osamdesetim (kada je grad bacao svetla daleko!) i sadašnjost koja je – kad je lepa – osamdesete, ili – kad je ružna – devedesete. Period 1980-2000 je jedini period koji postoji i koji se stalno ponavlja, a sopstveni položaj – svojom voljom nametnut! – oznaka blagoslovenosti svetom izdvojenošću i pravovernošću u izmišljene dogme „palanke u palanci“.

E sad, mogao bi da mi kaže neko kako se čovek prevrće u grobu i da ko sam ja da ga napadam ovim logorejičnim tekstom i koji je kurac ovo i šta je uradio Island sinoć. Ja sam samo hteo da istaknem par stvari:
1. Kad je Konstantinović rekao „palanka“, nije izuzimao samozadovoljne hipstere, naprotiv.
2. Kad neko naziva ljude govnima, vrlo je moguće da je u pitanju proliv.
3. Ne budi ničija budala i budi kritičan i prema onome kome u ovom trenutku poklanjaš poverenje.

  • Luka

    “Palanku” sam licno uvek (a cini mi se da je i sam autor izmedju redova u intervjuima na to ukazivao) shvatao kao samoismevajuce i paradoksalno delo. Poenta i jeste bila u tome da knjiga sluzi kao ogledalo, u kome vidis odraz, ali ne prepoznajes sebe. Nesto kao “Nas’o majmun stari ogledalo neko…” I svako ko nije rekao “Pa jebote ja sam ovaj palancanin, ali da li to i dalje ostajem sad kad sam sposoban da ukapiram da jesam?” nije dotakao srz knjige. Ili, da li je glup onaj koji kapira koliko je glup, kad je prvi uslov da bi mogao da budes “pametan” sposobnost da ukapiras ogranicenje svojih istina… Dakle, cenjeni autoru, ti ovim pisanijem nisi napao Konstantinovica, samo si ga podrzao.
    I sam sledis obrazac hipstera. Kako? Mozak hisptera funkcionise tako sto uvek i po osvaku cenu udara na mejnstrim, i sere po tome, jer tako se mora ne bi li bio “drugaciji”. Kako su “drugaciji” poceli da koriste “Palanku” kao dokaz svoje posebnosti ona je bila toliko eksploatisana da se vinula u mejnstrim. Pa je tako SVAKO ko je bio “poseban” morao da posegne za tim posebnim delom. Tako su hipsteri ponovo osetili priliku da budu “posebni” tako sto ce udarati kontru “posebnima” iz prve price, i krug je zatvoren. Samo delo je tu od sekundarnog znacaja, jerbo nije poenta u njemu nego u dokazivanju toga koliko si jebeno kul i drugaciji od drugih. :)

    I da, aj malo koriguj ovaj stil pisanja, stvarno umara mozak. Recenice su prepune nekih kvaziintelektualnih izdrkotina, i jednostavno odaju na kilometar zelju za tim da zvucis kao civilizovanija verzija Bukovskog. Ostre i nadrkane pameti, ali ipak pristonijeg izraza. Ok brate, provalili smo da znas da koristis recnik, svaka cast. Naravno, ne bi bila losa stvar da naucis gde se stavlja tacka. Dodjem do pola recenice, ne znam ni gde je pocela, ni gde se zavrsava….

  • Jovana

    Odlican!

    Jedino bilo bi lepo kad bi malo bolje formatirao tekst (vise manjih pasusa sa praznim redovima), lakse bi se citalo. Recenice mi deluju kao nepotrebno komplikovane (mada sam spavala 4 sata, tako da je moze i to biti problem).

  • Dens Zika

    Opsta mesta…
    Na primer ono o Milanu Mladenovicu, koji bi se kao prevrtao u grobu da vide ko se danas u njih kune. Ne brate, on je bio isti takav debil kao njegovi poklonici…

  • Konstantin Drogaš

    Saglasan sam sa poentom ali način pisanja ti je usiljen u pizdu materinu, vide se natčovečanski napori pri pražnjenju creva koji su pratili uobličavanje ovog teksta. Mada opet, stil koji ovde koristiš je najpribližniji samom Konstantinoviću i njegovom precenjenom knjižuljku, tako da ako ti je bila svesna namera da ga isparodiraš onda svaka čast, ubo si ko prstom u dupe.

  • Ivan

    Bas lepo rece ovaj drogas, brate zar je potrebno toliko tupljenje kurca da se kaze ono sto si rekao u tri recenice. Znaci treba covek 10 puta da procita da pohvata. uvek kada procitam nesto ovakvim stilom napisano prvi utisak mi ostane da se zeli ispasti izuzetno pametan! Ne znam koga vise ne podnosim ove blentave i praznoglave ili vas sto zaista jeste pametniji pa se zbog te cinjenice smatrate visim bicima!

  • Perun

    Hipsteri su, iako su negativna pojava, u ogromnoj manjini i samim tim totalno beningni u odnosu na veciti i vecinski palanacki duh ove nase orijentalne kasabe, sastavljene od svega 6% visokoobrazovanih i milion i po funkcionalno nepismenih. Neprihvatanje R.Konstantinovica do dana danasnjeg od strane vecine nase intelektualne “elite” samo govori koliko se ta nasa “elita”, i dan danas, plasi otvaranja i suceljavanja sa spoljnim svetom, jer zna da bi time izgubila svoju intelektualnu tezinu i smisao postojanja, odnosno oreol bozanstva koji poseduje u ovoj nasoj orijentalnoj turbo-folk drzavi. Uostalom, bolje biti prvi u selu, nego poslednji u gradu, razmislja nasa palanacka intelektualna olos.

  • Kh-55

    Trebalo bi napisati malo jasniji i detaljniji članak o “Drugoj Srbiji” , toj našoj kvazi-intelektualnoj eliti , koja kao tumor nagriza ovu zemlju . Ovo je samo kraći osvrt u par crta :

    – Uglavnom se radi o potomcima komunsitičkih partijskih aparatčika koji su se na svakojake načine dočepali manjih i većih funkcija u BG, i pripadajućih stanova . Tu je bilo svačega, od bukvalno vila na Dedinju do memljivih stančića u suterenima (bitno da su u krugu dvojke) .

    – Što se tiče “zlatnih” 80-ih, taj sloj društva realno jeste bio više u dodiru sa kulturnim dešavanjima u tadašnjem svetu, čisto zbog geografsko-administrativnog položaja prestonice . U to doba nije bilo neta, pa da čak i seljak iz Donjeg Pičkovca može da prati šta se dešava na sceni u Bostonu . Usled toga, zlatna BG omladina jeste stvorila neki svoj izraz nalik modernim tadašnjim, jer su jednostavno bili bliže tom modernom svetu. To je nažalost značilo da su se mnogi navukli na drogu i zapatili AIDS, što je takođe bilo popularno 80-ih .

    – Dolazak Slobe jeste doneo ratove, sankcije i blokade, ali je doneo i nešto drugo . Socijalistička oligarhija se po prirodi stvari raspala i izgubila moć . Došli su novobogataši kao i svuda u post-socijalističkom bloku . Većina hipstera iz 80-ih se u tome nije snašla . Neki su prodali stanove koje su im roditelji ostavili pa zapalili u inostranstvo, drugi crkli od droge, većina ih je jednostavno osiromašila .

    – Pošto su celog života odgajani u anti-srpskom autošovinističkom duhu, oni su prirodno tražili nekog novog Tita koji će da “suzbije velikosrpski nacionalizam” . Našli su ga u čivutskom NWO i strančicama opozicije , ne toliko DS koliko ljigavi i sada već mrtvi Građanski Savez i slične ludorije . Sa zluradošču su dočekali bombardovanje 1999. , gubitak Kosova i naravno pad Slobe 5.oktobra

    – Od novih vlasti su očekivali da nekako vrati njihove pozicije pre 1991. To naravno nije bilo moguće jer Čivutima nije padalo na pamet da obnavljaju SFRJ . Ostalo im je samo da kukaju i slave mrtve heroje. Đinđolino je tu upao kao kec na desetku . Za života su ga mrzeli jer nije ispunjavao njihova očekivanja, ali kad je stradao u najverovatnije mafijaškom obračunu postao je heroj . “Drugosrbijancima” istina nikad nije bila mnogo važna .

    – U trenutnoj situaciji, kad su ih Čivuti praktično potpuno ostavili na cedilu, ostaje im samo da škrguću zubima protiv Vučića (on predstavlja pre svega novobogataški sloj) i da se nadaju da će gazde promeniti mišljenje . U međuvremenu iz budžaka truju ovo malo akademskih institucija što je ostalo , organizuju proteste iz banalnih razloga (Savamala, prava pedera i slično) i pokušavaju da budu drukčiji od drugih . To je sve što im je ostalo .

  • Perun

    Sto nam prvo za pocetak lepo ne priznas da si samo jos jedan od onih bezbroj nesretnih ispljuvaka stasalih u veselim devedesetim. Priznaj nam da si jedna obicna pickica, kome je lakse da silji putem tastature svoj mali pimpek na svima onima koji su u manjini u odnosu na sopstveni ksenofobicni iskompleksirani copor. Posto si rodjen i odrastao u septickoj jami devedesetih, kao i velika vecina tvojih istomisljenika, tvojim nacinom razmisljanja rukovodi tvoj mozak koji je sastavljen od fekalnih materija. Ne vidis dalje od sopstvenog govneta koje svaki dan istovaris.

  • Kh-55

    Vidim da si se prepoznao u tekstu , pa ne bih dalje da ti stajem na muku :D Mogu samo da ti kažem da izgleda ipak nisi dovoljno “funkcionalno pismen” i “kosmopolita” da bi te tvoje čivutske gazde primile raširenih ruku u svoje fine zapadne zemlje . Šta više, radije u njih primaju sirijske kozojebe nego takve kao ti .

    I ovde vam baš ne cvetaju ruže, jbg Vučić dobio carte blanche da vas istera sa svih pozicija . Priznaće za to Kosovo i pustiće neku pedersku paradu, ali šta to tebi vredi kad ostaješ večiti autsajder. Zbogom i truli i dalje ;)

  • Manojle

    Groucho, kad već sereš obilato barem se potpiši svojim imenom, ne skrivaj se iza kojekakvih prevaziđenih paganskih božanstava.

  • FANG

    Za kurac ste i jedni i drugi (i ‘prva’ i ‘druga’ srbija).

  • Ludi Milojko

    Gnusni Grozozo/pokojni tozo, barapcino, ti li si?

  • Perun

    Zaostali plemenski mutantu, nista ne vidis dalje od svoga nosa, pardon, govneta. Zivo me zanima kakve li si “visoke” skole ti zavrsio i cime li se bavis u svom zivotu, nesrecni isprdku i primerku jedne zemlje sa najnizim standardom, cak i u regionu. Ja licno zivim i radim na “trulom” zapadu. Ziveo sam i radio na dalekom istoku, pa i u tvojoj, pretpostavljam, voljenoj majcici Rusiji. Svuda sam bio i ostao cenjen i dobro prihvacen. A reci cu ti i zasto. Zato sto verujem u svoje kvalitete, nisam iskompleksiran svojim poreklom kao ti, nisam preplasen i iskompleksiran od spoljneg sveta kao ti i tebi slicni nesrecnici.
    Opterecen si “civutima” jer su ti cukunbabe karali Turci, pa si nesiguran u vezi svog porekla. Ti si odavno istruleo, ali nisi toga ni svestan.

  • KH-55

    Dakle, ti si čovek sa uspešnom multinacionalnom karijerom (poslovnom ili umetničkom, nije bitno) , i naravno odgovarajućim finansijskim stanjem. Radiš puno, ali se i aktivno odmaraš, ne stidiš se svog porekla ali i ne gledaš tuđe. Imaš gomilu prijatelja, isto tako liberalno i kosmpolitski raspoloženih kao ti . Ipak, svoje slobodne vreme ne provodiš sa njima, nego se po Tarazniji svađaš sa balkanskim varvarskim isprdcima :D :D

    A meni je ptičica rekla o tebi nešto drugo . Imaš 3+ banke, završio si neki bedni društveni fakultet (FPN recimo) , stalan posao nemaš . Kad si bio apsolvent poslali su te na par ekskurzija o trošku nekih pro-jevropskih NVO (Soroš i ta bagra) u inozemstvo. Ponadao si se nekoj karijerici, ali to je brzo prestalo kako je i počelo. Kriviš Vučiča za to. Živiš u nekom stančiću u centru BG . Imali ste i veći , ostao od dede, ali to ste prodali a da se preselite na periferiju nije vam naravno padalo na pamet, zato se sad gurate u 30 kvadrata . Na Zapad da radiš ne možeš, realno koj ćeš im kurac, nisi ni programer, ni bauštelac , čak ni da kelnerišeš ne umeš . Nadaš se da će žuti ili Radule ponovo da dođu na vlast, pa da se uvališ barem negde u gradski vodovod, ideš na ove proteste sa patkom . Podsvesno ipak osećaš da je to tanko , Vučić se dobro uvukao u debelo crevo Čivutima, teško da ćete ga odatle isterati . Zato si frustriran, svađaš se po netu, imaš tviter nalog sa 100-ak pratilaca, ista bagra kao ti .

  • Perun

    Jadni, iskompleksirani covece, sve si pogresno shvatio, sto nije ni cudno s obzirom na tvoje ocigledne “potencijale” sa kojima raspolazes.
    I nemoj sebi da laskas. Biti varvarin, pa i bagra za takve kao ti je kompliment.
    Nego, prijatelju, da li imas petlje za pocetak da svima nama ovde posteno kazes koje si ti skole zavrsio i cime se ti uopste u zivotu bavis ?

  • elvis

    Prilično dobra opservacija, za razliku od neuverljivog gospodina Peruna. Ipak, previše koristiš reč “Čivuti” iz čega proizilazi da veruješ u razne teorije zavere međunarodnog jevrejstva.

  • trtr

    LAdno ti svi jebu mater.

  • trtr

    Hahahahaha, izjebao te covjek kao Seselj haski tribunal. OPAAAA!!!

  • Objasni mi, molim te, da li je komedija prevaziđeno božanstvo?

  • Eustace Breeze

    Palanka je omiljena riječ hrvatskih desnih (krkanskih) političara i inih javnih pregalaca kad Nas žele diferencirati od Bac, posebno je bila omiljena pok. Tukiju kao opravdanje za sijaset sranja, od preimenovanja Dinama do tranzicijske pljačke. No, naravno, razlike između palanke.hr i palanke.sr nema, kao što nema niti razlike između elita s obje strane Dunava – intelektualnih (hahahah) ili parajlijskih.

  • borenbo

    Podržavam poentu teksta koju sam shvatio kao poziv na introspekciju i preispitivanje sopstvenih ubeđenja zbog stalne opasnosti od upadanja u dogmatičnost istih. Vidim da neki zameraju autoru na stilu pisanja i terminologiji koju upotrebljava ali mi se čini da zaboravljate da je tekst objavljen na Tarzaniji i da je totalno u skladu sa njihovim svesnim pro-seratorskim načinom pisanja. U svakom slučaju to je stvar čiste forme i nemojte da serete da bi samo srali, sto mislim da je autor teksta uspešno izbegao.